Hírek

DÖNTSD EL MIT SZERETNÉL, MIELŐTT BELÉPSZ A TEREMBE

2017.02.25
Céltalanul bolyongani a súlyok között végzetes hiba. Határozd meg a célod és építsd köré az edzéstervedet!

DÖNTSD EL MIT SZERETNÉL, MIELŐTT BELÉPSZ A TEREMBE

Mielőtt betennéd a lábad a terembe, tudd, miért teszed! Ez fog meghatározni mindent!

Simán lehet erősödni és tömeget felszedni egyszerre, de ha priorizálsz, könnyebb dolgod lesz.

Az egyik döntés: Fejlessz Max. erőt!

Ha az erőnövelés a célod, akkor ki kell választanod azokat a gyakorlatokat, amikben erős szeretnél lenni és azokra a gyakorlatokra építeni az edzésprogramodat. Az edzőteremben töltött időd és energiád nagy része ezekkel a feladatokkal fog elmenni, hogy maximalizálni tudd őket.

Alacsonyabb ismétlések magas fokú sebességgel és nagy mennyiségű volumennel általában a legjobb választás ennek célnak a megvalósítására.

A másik döntés: Építs izmot!

Másfelől, ha olyan masszív izomzatot szeretnél építeni, amilyet csak lehet, meg kell tanulnod izolálni az izomcsoportjaidat, érezni az izmodat munka közben és elérni akkora feszülést az adott testrészben amekkorát csak lehetséges.

Nagy különbség van a két cél között. Egy testépítő fekvenyomás közben megpróbálja ÉREZNI, ahogyan a mellizmok dolgoznak. Ha tömegelés a cél, nem feltétlenül az 1-3 ismétlésekkel fogsz dolgozni.

Izomnövekedésre csinálj 3-5 szettet 8-12 ismétléssel felsőtestre, 3-5 szettet 12-20 ismétléssel alsótestre (a bemelegítés után, persze). Ez csak egy példa a hipertrófiás edzésre, nem egy kőbe vésett törvény.

A tanulság

Határozd meg a célod és építsd köré az edzéstervedet. Fókuszálj egy dologra egyszerre: max erő vagy tömeg. A kettő nem megy egyszerre. Persze van átfedés, de könnyebb úgy célba érni, ha egyszerre csak az egyikre fókuszálsz. Később, ha elérted, változtass. A lényeg, hogy bármilyen programba is kezdtél bele csináld végig!

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital