Hírek

EGYÉL TÖBB FEHÉRJÉT, HOGY MÉG TÖBB ZSÍRT VESZÍTS!

2017.02.25
Dr. Joey Antonio kutatási eredményei magukért beszélnek

EGYÉL TÖBB FEHÉRJÉT, HOGY MÉG TÖBB ZSÍRT VESZÍTS!

Kiderült, hogy minél több fehérjét eszel, annál több zsírt égetsz el. Igen, még ha több kalóriát is fogyasztasz ezáltal.

Mi történik, ha „túl sok” fehérjét eszel?

Ha beleásod magad a kutatásokba (vagy akár kérdezz meg tapasztaltabb embereket a termedben), láthatod, nincs rá bizonyíték, mi lehet az ideális fehérjefogyasztás naponta, abban viszont egyetértenek, hogy nagyjából 1.5-2g/tstkg-ra lőjük be.

Rendben van, de mi történik, ha túlléped ezt? Furán hangzik, de több zsírt égetsz el, még ha megemelkedik így a kalóriabeviteled.

A Kutatás

Ahhoz, hogy ez kiderüljön, Dr. Joey Antonio szervezett egy 8 hetes kísérletet rekreációs célból, de tapasztalt testépítőkkel. Az egyik csoport maradta 2g/tstkg fogyasztásnál, a másik csoportnál felvitték 3,4g-ra ugyan azon edzésprogram keretében.

Az eredmények:

Az első csoport talán nem tudatosan, de felvitte ~2,3g-ra a fehérjefogyasztását a 2g-os instrukció ellenére.

Talán meglepő módon, de mind a két csoport a 8 hetes ciklus végére ugyan akkora izomtömeggel gyarapodott. Azonban a több fehérjét fogyasztott csoport sokkal több zsírt veszített, mint akik az alacsonyan voltak, pedig több, mint 400 többlet kalóriát vittek be.

Az első csoport átlagosan 0,3kg zsírt vesztett, míg a második csoport az extra kalóriabevitellel együtt átlagosan 1,6 kg zsírt. A testzsírszázalék is csökkent ezáltal. Míg az első csoportnál ez átlagosan 0,6%-ot jelentett, a másodiknál 2,4%-ot!

Hogyan lehetséges ez?

Dr. Antonio kutatócsoportjának van néhány elmélete. Az egyik a fehérje termikus hatása (Termic effect of protein), miszerint egy magas fehérje tartalmú étkezésnek 30%-al nagyobb a termikus hatása mint egy alacsony fehérje tartalmú étkezésnek.

Szummázva, 3 biztos dolog kideürlt a kutatásból:

- Ha túl sok fehérjét eszel, nem fog nőni a testzsírod, sőt, úgy tűnik, még csökkenni is fog
- Téves az a megállapítás, hogy 1,5g illetve 2g/tstkg feletti fehérje bevitel időpocsékolás
- A vérvizsgálatok kimutatták, hogy a magas fehérje fogyasztás nincs káros hatással a vesére, sem pedig egészségünk bármely részére.

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital