Hírek

ELÉG FITT VAGY AHHOZ, HOGY FUSS?

2017.02.25
A futás jó dolog, de vajon neked is ajánlott?

ELÉG FITT VAGY AHHOZ, HOGY FUSS?

Bizonyára meglep titeket a fenti kérdő cím, hiszen az emberek általában azért kezdenek el futni, hogy fittek legyenek, és nem azért, mert már azok. Ebből aztán jönnek később az ízületi fájdalmak és elkönyveljük a futást egy negatív dolognak.

Kicsit elment egy negatív irányba az anti-aerob edzés. Sokan szívesen csinálnak inkább egy mellen guggolás TABATÁT (ami még távolról sem az), ennek viszont nincs meg az a pozitív hozadéka, mint egy folyamatosan fenntartott alacsony intenzitású aerob edzésnek.
De ugye a legtöbb ember nem tud rendesen futni.

Megfelelően futni ugyanúgy egy tanult képesség, mint bármi amit csinálsz a teremben. Nem véletlen, hogy amikor futunk folyamatosan- ráadásul a testtömegünknek 6-8 szorosának megfelelő súllyal érkezünk meg – krónikus sérülésekben szenvedünk. Tanulj meg futni!

Ahogy a mondás tartja: a futáshoz fittnek kell lenned, nem pedig futnod, hogy fitt legyél!
Tehát igen, sok ember számára a HIIT-ek jobb megoldásnak bizonyulnak. Ugyanúgy vele jár a cardiovasculáris előnye, mégis kevesebbet szenvednek az ízületeid.

Ezenkívül, amiért mindenki felhagyott a cardioedzésekről, az a bro-science.

A futástól elcsoffadsz! Elkerülhetetlen a tény, hogy a futástól egy girhes maratonistára fogsz hasonlítani. Sőt, kutatások igazolják, hogy 117%-al nő a katabolizmus a szervezetedben azáltal, hogy csak rágondolunk egy pár futócipőre.

Ideje felnőni. Számos előnye van az alacsony intenzitású, steady state aerob edzéseknek, amik a hasznodra válhatnak a rúd alatt is.
Meg kell találni a megfelelő munkakapacitást, ami növeli a teljesítményedet és közelebb visz a célodhoz.

Forrás, illetve további érdekességek a témában: https://www.t-nation.com/training/do-cardio-keep-your-gains

Partnereink

All You Can Move Webfejlesztés: DropBy Digital